23 paź 2018

Aforyzmy 12

Święto Pracy świętuj pracą. Uczciwą. 

Brak skrzydeł nie znaczy, że nie można odlecieć ku marzeniom.

Prawo jest dla tych, którym obce jest dobre wychowanie.

Kompromis to sztuka unikania wojny.

Im prostsza droga, tym wcześniejsza nuda.

Istotą życia jest czekanie: na narodziny, na pierwsze kroki, na samodzielność, na dorosłość, na dojrzałość, na emeryturę, na starość, na  śmierć.

Pod niebem lecą ptaki, na ziemi rosną kwiaty - banał, a wciąż zachwyca od nowa.

Niektórzy próbują rozgrzać swoje zimne serca największymi zniczami na grobach zmarłych.

Nie zadręczaj pracowitością innych: pozwól odpocząć tym, którzy na ciebie patrzą.

Trzy cnoty polityka: wiara w swoją charyzmę, nadzieja, że wygra, miłość do stołka; trzy cnoty wyborcy: wiara, że jego głos ma znaczenie, nadzieja, że wybory zmienią świat, nienawiść do głosujących inaczej.


7 komentarzy:

czesia pisze...

no to odleciałam, mimo że nie mam skrzydeł

emberiza pisze...

Uważaj na druty - tak mówiło się kiedyś ;-)

Iv

czesia pisze...

Mam je w rękach, sweter robię:))

Stokrotka pisze...

Jak to dobrze, że nie tylko ja myślałam, że istotą życia jest czekanie.

emberiza pisze...

Oj, Czesiu, z tymi też uważaj :-)) Możesz zadrasnąc Benka jak podejdzie za blisko ;-)



Stokrotko, jeszcze żeby z tej wiedzy dało się wykrzesać więcej cierpliwości ;-)

Iv

Agnieszka Korzeniewska pisze...

piękne zgrabne, trafione w 100% słowa!

emberiza pisze...

Dziękuję :-) Nie jestem mistrzynią aforystyki, ale się uczę i... ćwiczę ;-)

Iwona