9 gru 2022

mikołajkowe ćwiczenia poetyckie

    Wczoraj stanęłam przed trudnym zadaniem: pokazać poezję uczniom z Zespołu Szkół Specjalnych. Pokazać na różne sposoby: jako wiersze o porach roku, ciekawych postaciach, inspirowanych miejscami, doświadczeniami i jako wytwory wyobraźni. Na szczęście miałam pomocników, którzy wybrane moje wiersze przeczytali. Ja zaś ograniczyłam się do prezentacji ze wskazówkami do napisania własnego haiku, które stworzyliśmy wspólnie. Haiku mikołajkowe:

mikołajki
worek pełen prezentów
dla grzecznych dzieci

     Grzeczni byli wszyscy, toteż z prawdziwą przyjemnością podpisałam dla wszystkich uczestników wybrane haiku wydrukowane na albumowym papierze z ozdobnymi winietami. Pomysł i wykonanie mojej koleżanki Doroty.
      Mili goście słuchali, głośno wyrażali zachwyt prezentami i podzielili się własną inwencją twórczą: przeczytali nam legendę o prawdziwym świętym Mikołaju. Podczas serdecznego pożegnania padły deklaracje ponownego spotkania. Może w dniu jakiegoś kolejnego świętego?...











2 komentarze:

to-znowu-ja pisze...

Bardzo ładnie wyglądasz! 😍
A dzisiaj życzę Ci wszystkiego najlepszego z okazji urodzin! Dużo zdrowia, szczęścia i pomyślności! Gorąco ściskam! 😘

emberiza pisze...

Dziękuję! Cudowna jesteś, że pamiętasz :-D

Iwona