20 wrz 2019

zwyczajny dzień

nogi niosą w deszcz i niepogodę
tymczasowo pod niebem nie unosi się kurz
tylko parasolki płyną na fali głów
w wąskiej szczelinie pomiędzy ciałami
Euphoria w objęciach Armani Eau de Cedre
odkładam kapelusz w Zaczarowanej Dorożce
za oknem milknie gwar wędrowców
realizujących ambitne zamierzenia
zdobywcy celów nie ustają w dążeniach
żegnam ich bez żalu za straconymi złudzeniami
kimkolwiek są nie znają chwili wahania
gdy włochaty trzmiel na pierwiosnku
do ziemi przygniata milczący podziw
zanim znowu nogi poniosą gdzieś
w deszcz i niepogodę nad oceany kałuż
łykami kawy przeplatam słowa
na krosnach zwyczajnego dnia
któregoś roku w epoce bez nazwy







7 komentarzy:

iwonazmyslona pisze...

Dzień dobry! Nazywam się Iwona Zmyslona i mam bloga na blogspocie. Wpadłam na pomysł postu "Powitanie jesieni", w którym przedstawić chciałam wiersze o tej porze roku znanych mi(lub poznawanych) blogerek. Pani Nazwisko znalazłam u Stokrotki. Jeżeli wyraża Pani zgodę na przejrzenie bloga i "wyłuskanie" wierszy proszę o komentarz pod najnowszym moim postem, gdyż adresu e-mailowego iwona60blog@gmail.com nie używam i wiadomość tam przesłana, mogłaby nie być odczytana.
Z wyrazami szacunku Iwona Zmyslona

iwonazmyslona pisze...

Dzień dobry! W sieci funkcjonuję jako iwona zmyslona, a Pani nazwisko "ściagnęłam" z bloga Stokrotki. Wpadłam na pomysł napisania postu "Powitanie jesieni", który według zamysłu składałby się z utworów znanych mi blogerów. Chciałabym zapytać czy mogę przejrzeć bloga i wyłuskać utwory o jesieni. Tomiku dostępnego w sieci nie zakupię, bo nie potrafię kupować przez internet ani też wpierać pragnących publikować twórców. adres iwona60bloggmail.com jest przeze mnie nie używany, więc ewentualną zgodę proszę zamieścić jako komentarz pod najnowszym postem.
Zpoważaniem Iwona Zmyslona

emberiza pisze...

Dziękuję za odwiedziny. Nie mam nic przeciwko umieszczeniu moich tekstów w sieci u kogoś o ile zostaną rzecz jasna podpisane. Zgodnie z zasadami prawa autorskiego. Obawiam się tylko, że akurat na blogu publikuję raczej inne rzeczy niż w tomikach i tematycznie o jesieni może być niewiele. Nawet nie pamiętam, co do tej pory już tu jest, sama musiałabym sprawdzić. Ale da się przejrzeć poetycką zawartość korzystając z tagu (etykiety) "wiersze". Niemniej wiersze o jesieni piszę, choć na pewno jest ich więcej w wersjach drukowanych.
Pozdrawiam serdecznie
Iwona

czesia pisze...

a gdyby zamiast realizujących jakiś inny nie imiesłów? Generalnie cudeńko:))

emberiza pisze...

Czyli może być?... Zbieram na nowy tomik. Pomyślę, może znajdę coś lepszego zanim dam do druku. Musi mnie olśnić jakieś inne słowo :-)
Cieszę się, że wpadłaś :-))

Iwona

Stokrotka pisze...

Nie mogę się doczekać Twojego nowego tomiku...
:-)

emberiza pisze...

Nie tak prędko... trwają prace. Muszę wiele kwestii przemyśleć: wybór tekstów, kompozycję, tytuł.... Tymczasem wkrótce będzie wznowienie - drugie wydanie "Dotknięcia nieobecności"

Iwona